Lönar det sig att skjuta?

 

 

 

Pssst! Kolla in tekniken i skottet...


Ja, gör det verkligen det?

 

Inlägget nedan skrev jag på min SHI blogg för ett par år sedan men jag anser att filosofin fortfarande stämmer.

 

Alexander Ovechkin som vann skytteligan senaste säsongen i NHL sköt också överlägset flest skott av alla. Hela 446 skott hann han med under sina 82 matcher.

Nästan 100 fler än tvåan som var vår egen Zäta.I snitt blir det  5,4 skott per match. Hur många mål? 65 mål gjordes av Washingtons nummer 8. En målprocent på 14,6% tar honom inte in på 30 i topplistan men ändå, 65 mål... Man kan ju också undra hur många assist som det blev av hans skott...?

Zäta som kom tvåa hade en målprocent på 12% och sköt ca 100 skott färre...Om han skjutit lika många skott som Ovechkin och behållt samma målprocent hade han gjort...ja just det 65 mål! Lika med Ovechkin.

Daniel Carcillo i Phoenix hade flest utvisningsminuter, 326min på 57 matcher, och gjorde 13 mål vilket ger honom en 179:e plats i skytteligan. Ovechkin hade 40 utvisningsminuter på 82 matcher (333:e plats).

 

ALLTSÅ BROTT LÖNAR SIG INTE MEN SKOTT GÖR DET!!!

 

//Lasse Billing


Kommentarer
Postat av: Felaktig info

Inte för att vara sådan, men var det inte Stamkos tillsammans med Crosby som vann skytteligan förra säsongen? Båda gjorde 51 kassar, medan Ovechkin kom strax därefter med sina 50. Ingen stor grej kanske, men rätt ska väl vara rätt?

2011-02-05 @ 17:03:24
Postat av: Lasse Billing

Jo det stämmer men om du läser en gång till så skriver jag att detta inlägg hade jag på min SHI blogg för ett par år sedan... Då stämde mina faktauppgifter med namn etc men det är ju inte det som är det viktiga utan att utan skott - inga mål! Bra dock med uppmärksamhet!

2011-02-06 @ 13:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0