Små saker som gör STOR skillnad

 

Det är dom små sakerna som gör det!

 

Ja, så brukar man säga i lite olika sammahang men passar det in i hockeysammanhang?

 

ABSOLUT! Blir mitt svar.

 

Det är coachens men framförallt varje enskild spelares ansvar att se till att man ”gör” dom här små sakerna. Det är när detta uppnås som varje spelare och laget börjar förbättras och man börjar vinna kunskap och fler matcher.

 

Men vad är då de små sakerna för något, det där lilla extra?

 

För mig betyder det att Du som spelare jobbar fem korta minuter extra på Ditt skott, backcheckar och lyfter motståndarens klubba istället för ”bara” backcheckar, fullföljer den där närkampen istället för att svänga förbi, anstränger Dig lite extra för att leverera en perfekt pass istället för en ok pass, jag har drickaflaskan med mig på fys/teori/is. Det betyder att Du tränar och går på retur precis lika noggrannt som om det vore match eller att Du går upp 20min tidigare för att hinna med stretching.

 

Skillnaden mellan bra och LYSANDE är det där lilla extra!

 

Gör DU dom där små sakerna?

 

Välj ut en extra liten sak som Du börjar med redan idag som start på Din väg mot att bli lysande!

 

LYCKA TILL!

//Lasse Billing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0